1 Kasım 2008 Cumartesi

haberleşme teorisi haftası

MT'den kalınca, başka MT alınabiliyor mu?

Birkaç gündür Ahmet'le kendimize sorduğumuz soru bu. Haberleşme Teorisini, hangi akla hizmet ederek aldıysak, vizeye birkaç gün kala şimdi tutuştuğumuz anlardır. Olasılık temelli bölümümüzde, olasılık ile fazla içli dışlı olmadan mezun olacağız derken, bir anda olasılık kuramının içinde kendimizi boğulurken bulduk.

Milyon adet teorem, ıspat, kanıt, tanıt ile uğraşıyoruz. Bunaldık gibi sanki. Kalır mıyız onun hesapları ile uğraşırken, olasılığı anladık gibi. Şöyle ki;

Geçen sene 30 kişilik sınıfta, 7 kişi kalmış. Şu anki sınıfta, abiyane tabirle 'çancı' diye nitelidiğimiz yaklaşık 7 arkadaş var. Sınıf ise 27 kişi. En yakın kareler yaklaşımına göre (bunun adı böyle miydi ya?) 27-14 = 13 kişilik dilime girmemiz gerekiyor. Dersten geçme olasılığımız 13/27. Galiba. Istatiksel beklenen değer DD. Güç spektral yoğunluğumuz, her daim uykulu.

Nolacak halimiz? Bir geçelim, kurban falan keselim en iyisi.

Hayırlı haberleşmeler.

3 yorum:

Özge Atakan dedi ki...

=) kıyamam ben size.
alpercim hadi seni geçtim, bu çocuk 3. sınıf derslerini de tekrar alıyor zaten, birbirleriyle bağlantılı dersler yapar bu dersi de dedim..
ama ahmet kocakafalısına dinletemedik bir türlü, aldık sezerle karşımıza, yapma dedik eyleme dedik, beraber mezun olalım, birlikte kep atalım dedik.. yok adam nuh dedi peygamber demedi ve sanırım hab teo dan ilk girdiği dersde vize olucak.

Allah yardımcınız olsun kuzucuklarım :)

alper kemal dedi ki...

valla elimizden geleni yapıcaz özgecim. Yalnız yorumuna ahmet'in yorumu şu oldu;

'Ben C aldığımda da ilk girdiğim derste vize oldum, kod yazdım, BA getirdim.'

Darısı Hab Teo'nun başına.

EzgiDi dedi ki...

yürüyün be kim tutar sizi demek geldi içimden birden :)